אילו סיכונים עומדים בפני עסק בצמיחה?
מרבית העסקים, קטנים כגדולים, החלו את דרכם ביזם בעל רעיון, חלום, נחישות, מוטיבציה וניסיון שצבר ממקומות עבודתו הקודמים. חלקם אף סחפו איתם מספר לקוחות אותם שרתו בנאמנות בעבר.
רמת השירות והמקצועית שמספק היזם, מול שביעות הרצון של לקוחותיו מביאים לגידול טבעי בפעילות העסק. לקוחותיו מרחיבים את היקף הפעילות, שמו הולך לפניו והמוניטין הולך ונצבר.
בהדרגה גדל העסק ומתרחב, מחזורי הפעילות גדלים והרווחיות עולה. מתווספים עובדים, כלי רכב, כלי עבודה. מעבר למקום מרווח ונוח יותר עומד על הפרק. לכאורה הכל טוב אלא שכאן טמונה הסכנה הגדולה ביותר האורבת לפתחו של היזם.
בעוד עסק קטן עם 4-2 עובדים מצריך ניהול מינימלי והיזם יכול להשקיע את מירב מרצו וזמנו לקידום עסקיו, הרי שניהול עסק גדול יותר מקפל בתוכו מחוייבות ניהולית ובקרה גדולה יותר מול כל הגורמים איתם הוא מתנהל (לקוחות, ספקים, עובדים ובנקים).
בהדרגה מוצא עצמו היזם טרוד בענייני מנהלה ואדמיניסטרציה, באין-סוף ניירת ודאגה מתמדת למצב תזרים המזומנים. מרגע לרגע הוא עסוק יותר בכיבוי שרפות ופחות בקידום עסקיו. רמת שביעות הרצון של לקוחותיו מתחילה להתדרדר והעסק מתחיל במסלול של צניחה אשר תסתיים בהרבה מקרים בהתרסקות.
ולכן, עם הקמת עסק חדש חשוב מאוד להערך מראש לקראת שלב הפריצה, ליישם כלים ניהוליים ולהעזר בשירותיהם של אנשי מקצוע. הערכות מתאימה תשפר את סיכויי ההצלחה של העסק
פורסם בעיתון "העיר" של דמרקר, 14/3/2008, יניב רוסו
מרבית העסקים, קטנים כגדולים, החלו את דרכם ביזם בעל רעיון, חלום, נחישות, מוטיבציה וניסיון שצבר ממקומות עבודתו הקודמים. חלקם אף סחפו איתם מספר לקוחות אותם שרתו בנאמנות בעבר.
רמת השירות והמקצועית שמספק היזם, מול שביעות הרצון של לקוחותיו מביאים לגידול טבעי בפעילות העסק. לקוחותיו מרחיבים את היקף הפעילות, שמו הולך לפניו והמוניטין הולך ונצבר.
בהדרגה גדל העסק ומתרחב, מחזורי הפעילות גדלים והרווחיות עולה. מתווספים עובדים, כלי רכב, כלי עבודה. מעבר למקום מרווח ונוח יותר עומד על הפרק. לכאורה הכל טוב אלא שכאן טמונה הסכנה הגדולה ביותר האורבת לפתחו של היזם.
בעוד עסק קטן עם 4-2 עובדים מצריך ניהול מינימלי והיזם יכול להשקיע את מירב מרצו וזמנו לקידום עסקיו, הרי שניהול עסק גדול יותר מקפל בתוכו מחוייבות ניהולית ובקרה גדולה יותר מול כל הגורמים איתם הוא מתנהל (לקוחות, ספקים, עובדים ובנקים).
בהדרגה מוצא עצמו היזם טרוד בענייני מנהלה ואדמיניסטרציה, באין-סוף ניירת ודאגה מתמדת למצב תזרים המזומנים. מרגע לרגע הוא עסוק יותר בכיבוי שרפות ופחות בקידום עסקיו. רמת שביעות הרצון של לקוחותיו מתחילה להתדרדר והעסק מתחיל במסלול של צניחה אשר תסתיים בהרבה מקרים בהתרסקות.
ולכן, עם הקמת עסק חדש חשוב מאוד להערך מראש לקראת שלב הפריצה, ליישם כלים ניהוליים ולהעזר בשירותיהם של אנשי מקצוע. הערכות מתאימה תשפר את סיכויי ההצלחה של העסק
פורסם בעיתון "העיר" של דמרקר, 14/3/2008, יניב רוסו